هویجیکی از سبزیجات پرکاربرد درون آشپزی هست که تقریبا درون تمام غذاها استفاده مـی شود. روش نگهداری آب هویج در یخچال اگر شما هم مـی خواهید به منظور مدت طولانی هویج های تر و تازه درون منزل تان داشته باشید، روش نگهداری آب هویج در یخچال بـه شما 4 راه را پیشنـهاد مـی کنیم.

چگونـه هویج را به منظور مدت طولانی سالم نگهداری کنیم؟

یکی از روش های مناسب نگهداری هویج گذاشتن آن درون مقداری شن است. روش نگهداری آب هویج در یخچال درون طول زمستان مـی توانید با تهیـه یک ظرف حاوی شن، هویج ها را زیر شن بگذارید و هر موقع نیـاز داشتید بردارید و مصرف کنید. با این روش تقریبا 5تا 6 ماه مـی توانید آن ها را  تر و تازه و درست مثل این کـه تازه از مزرعه بـه خانـه آمده است، نگهداری کنید. این مکان حتما سرد و خشک باشد.

اگر هم اهل باغبانی هستید، مـی توانید هویج ها را درون خاک بگذارید و تا وقتی خاک خیلی سرد نشده، هر موقع نیـاز بود چندتایی از آن ها را از خاک درآورید و استفاده کنید. خوبی این روش این هست که خیلی از هویج ها دوباره رشد مـی کند. اگر چنین قصدی دارید، حتما از هویج های کوچک و تا حد امکان با ساقه سبزی دار خریداری کنید.در این روش ها هویج حتما کاملا زیر خاک قرار بگیرد.

اگر مـی خواهید بیشتر بدانید : مـیوه و سبزی را چگونـه به منظور چند هفته تازه نگه داریم؟

روش نگهداری هویج درون یخچال

پس از خریداری هویج های تازه و کوچک با جدا قسمت های سبز و پوست گرفتن آن ها، با حلقه حلقه و گذاشتن شان درون یک ظرف درون بسته تقریبا بین 4 که تا 5 روز مـی توان آن ها را تازه نگه داشت. هویج را درون کنار دیگر سبزی ها و مـیوه ها قرار ندهید که تا گاز اتیلنی کـه از مـیوه ها متصاعد مـی شود، هویج ها را سیـاه نکند.

اگر مـی خواهید بیشتر بدانید : تزیین ژله بـه شکل هویج

روش نگهداری هویج درون فریزر

اگر بخواهید هویج را بـه مدت چند ماه نگهداری کنید فریزر بهترین راه است. هویج ها را پس از شستن و پوست گیری، بـه اندازه هایی کـه مصرف مـی کنید حلقه حلقه یـا خلال کنید. بـه مدت دو دقیقه آن ها را درون ش بگذارید. درون صورت ماندن هویج درون ش بیشتر از دو دقیقه روند پخت آن شروع مـی شود. درست بعد از دو دقیقه هویج ها را درون یک ظرف حاوی آب سرد همراه با قطعات یخ قرار دهید. بعد آن ها را بسته بندی کنید.

اگر مـی خواهید بیشتر بدانید : از تفاله های هویج درون آشپزی استفاده کنید

 گردآوری : روش نگهداری آب هویج در یخچال گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.om

وب سایت منبع خبر : seemorgh




[بهترین روش نگهداری هویج به منظور مدت طولانی چیست؟ | مدایران تریپ روش نگهداری آب هویج در یخچال]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 28 Jun 2018 17:03:00 +0000